Werken als zzp'er? Zo is 't goed geregeld
Als zelfstandig professional in de zorg wil je de beste zorg bieden aan je cliënten en ga je voor tevreden opdrachtgevers. Goed zijn in je werk is niet genoeg: je moet voldoen aan de strenge eisen en regels in de sector. Maar wat zijn die eisen nu precies? En hoe zien opdrachtgevers dat jij je zaakjes op orde hebt? Met het ZOIZ-keurmerk heb je alles goed geregeld. Dat voelt goed, voor jou en voor je opdrachtgevers.
Zo geregeld voor organisaties
Met ons keurmerk helpen wij zorginstellingen voldoen aan alle verplichtingen rond de Wet DBA en andere wetten en regels. Door het inhuren van gecertificeerde zzp’ers minimaliseer je de juridische en fiscale risico’s. Ook garanderen we de kwaliteit van de zzp’ers. Wij toetsen de certificering elke maand, waardoor jij hier zelf geen capaciteit aan verliest. Daar kun je op vertrouwen.
Ons keurmerk checkt:
Inschrijving bij de KvK
Verzekeringen
Certificaten
Identiteit
Diploma’s
Werkgeschiedenis
Het belang van de juiste match
Wij ondersteunen detachering- en bemiddelingsbureaus in de zorg bij het plaatsen van zorgprofessionals die voldoen aan alle eisen: de juiste diploma’s, certificaten en competenties. Geen shortcuts, geen grijze gebieden—alleen zorgprofessionals waar zorginstellingen en cliënten op kunnen bouwen. Het ZOIZ-keurmerk is jouw garantie dat zzp’ers voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen in de zorg. Bovendien voeren we maandelijks controles uit bij aangesloten professionals, zodat kwaliteit gewaarborgd blijft.
Dit checken we altijd
DUO diploma
Inschrijving Kamer van Koophandel
VOG (jaarlijks)
Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering
IBAN, ID en BSN
Btw-plichtigheid
LRZA-nummer
Verklaring omtrent betaalgedrag
Feedback uit eerdere opdrachten
Inschrijving WKKGZ
Dit is ons keurmerk
Het ZOIZ-keurmerk garandeert dat zzp’ers voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen in de zorg. Elke maand controleren we de diploma’s, KvK-inschrijvingen, VOG, BIG-registraties en andere relevante bewijsstukken van alle aangesloten zzp’ers. We helpen ondernemers en instelling ook met bijvoorbeeld handige checklists, modelovereenkomsten, verzekeringen en advies.
Dit checken we altijd
DUO diploma
Inschrijving Kamer van Koophandel
VOG (jaarlijks)
Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering
IBAN, ID en BSN
Btw-plichtigheid
LRZA-nummer
Verklaring omtrent betaalgedrag
Feedback uit eerdere opdrachten
Inschrijving WKKGZ
Eventuele extra's
BHV-certificaat
AOV-verzekering
Medicatie-certificaat
Altijd actueel
Na aanmelding controleren we al je gegevens. Voldoe je aan de eisen, dan krijg je ons certificaat. Op papier én digitaal. Vanaf dat moment controleren we elke maand of er regels veranderd zijn en of jouw gegevens nog kloppen. Zo kun je dus altijd aantonen dat je certificering klopt en geldig is, en dat je dus voldoet aan alle eisen.
Administratieve lasten verlagen: meer tijd voor de juiste match
Als detachering- en bemiddelingsbureau weet je hoeveel tijd er gaat zitten in het controleren van diploma’s, certificaten en andere vereisten. Dit hoeft niet langer jouw zorg te zijn. Wij nemen dit werk uit handen en zorgen dat alle zorgprofessionals die je plaatst volledig voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen.
- Geen vervalsingen, geen twijfel: Dankzij onze grondige controles weet je zeker dat alle diploma’s en certificaten van zorgprofessionals 100% betrouwbaar zijn.
- Altijd up-to-date: Door maandelijkse controles garanderen we dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van professionals altijd gewaarborgd blijven.
- Tijdwinst voor jouw bureau: Jij hoeft je niet langer bezig te houden met tijdrovende administratieve controles. Dat scheelt niet alleen uren, maar geeft ook gemoedsrust.
Met ons als partner kun je je volledig richten op wat écht belangrijk is: de beste matches maken tussen zorginstellingen en zorgprofessionals.
Titel over de voordelen van het keurmerk voor ZZP'ers
Zekerheid als zorgprofessional
Geen schijnzelfstandigheid? Zeker weten!
Zeker van je zaak
Titel over tarieven
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat.
Lorem ipsum dolor sit amet
Lorem ipsum dolor sit amet
Lorem ipsum dolor sit amet
Veelgestelde vragen
Heb je vragen over het Keurmerk ZOIZ? Hier vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over de kosten, onafhankelijkheid en hoe wij je helpen aan alle wettelijke normen te voldoen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op!
We geven het keurmerk af op basis van een lijst met documenten en bewijsstukken. Die moet je aanleveren, en ook updaten zodra ze verlopen. ZOIZ checkt dat elke maand automatisch en geeft een seintje als er een nieuw bewijsstuk nodig is. Ook krijg je bericht als de regels veranderen en er andere informatie nodig is. Die gevraagde informatie moet je zelf aanleveren. Doe je dat niet of niet op tijd, dan vervalt het keurmerk.
Ja! Keurmerk ZOIZ valt onder een stichting. Die wordt bestuurd door mensen uit alle lagen van de zorgsector: zorginstellingen, zzp’ers, intermediairs en andere betrokkenen. Ook is er een Raad van Toezicht, die in de gaten houdt dat er geen winst gemaakt wordt. Als er na aftrek van alle kosten toch geld overblijft, gaat dat terug naar de zorg.
Keurmerk ZOIZ helpt je bij het voldoen aan alle normen voor zelfstandige professionals in de zorg. Als je het keurmerk eenmaal hebt en je houdt het geldig, voldoe je in principe aan die normen maar uiteindelijk blijf jij als ondernemer zelf verantwoordelijk voor je bedrijfsvoering. Je moet zelf zorgen dat je voldoet aan alle wettelijke verplichtingen als ondernemer. Het keurmerk verkleint de kans op eventuele naheffingen of boetes en werkt schijnzelfstandigheid tegen. Dat is fijn voor jou en een mooie garantie voor de opdrachtgevers.
Keurmerk ZOIZ is specifiek gericht op regels en wetten rond zelfstandig ondernemen. Heb je dit keurmerk en houd je de gevraagde informatie up-to-date, dan weten jij en je opdrachtgevers zeker dat je voldoet aan de eisen die de overheid stelt aan ondernemers.
Keurmerk ZOIZ combineert wat de andere keurmerken bieden. Het sluit fraude uit door het controleren van verplichte documenten, waarborgt kwaliteit door specifieke eisen en integreert fiscale richtlijnen in de dienstverlening naar de zzp’ers toe. Met keurmerk ZOIZ ben je dus in één keer klaar!
Keurmerk ZOIZ voor zzp’ers kost € 295,00 per jaar exclusief btw. Daarvoor helpen we je bij het voldoen aan alle eisen bij het inschrijven en checken we elke maand je gegevens, de geldigheid van documenten en inschrijvingen én of er regels zijn veranderd. Houd wel rekening met de kosten voor het opvragen van bijvoorbeeld de VOG, een uittreksel uit het handelsregister en andere documenten.
Stappenplan: Verifieer je diploma's
- Controleer of je diploma in DUO staat
- Ga naar het diplomaregister van DUO via duo.nl.
- Log in met je DigiD.
- Bekijk of je diploma is geregistreerd. Diploma’s vanaf 2006 staan in dit register.
- Vraag een gewaarmerkt uittreksel aan bij je onderwijsinstelling
- Is je diploma niet opgenomen in DUO? Neem dan contact op met de onderwijsinstelling waar je het diploma hebt behaald.
- Vraag een gewaarmerkt afschrift van je diploma of een officiële verklaring dat je het diploma hebt behaald.
- Controleer fysieke diploma's op echtheid
- Kijk of je diploma echtheidskenmerken bevat, zoals watermerken, stempels of speciale papiersoorten.
- Raadpleeg informatie over deze kenmerken op duo.nl.
- Laat een externe verificatie uitvoeren (indien nodig)
- Als je de gegevens niet via de onderwijsinstelling kunt krijgen, kun je een externe verificatiedienst inschakelen.
- Organisaties zoals Nuffic of andere verificatiediensten kunnen je diploma’s controleren en officieel valideren.
- Overhandig de verificatie
- Verzamel de benodigde documenten en overhandig deze aan de werkgever:some text
- Een gewaarmerkt afschrift of verklaring van de onderwijsinstelling.
- Eventueel een verificatierapport van een externe dienst.
- Verzamel de benodigde documenten en overhandig deze aan de werkgever:some text
Tips voor een vlotte afhandeling
- Start op tijd: Het kan enkele weken duren voordat je de benodigde documenten hebt.
- Bewaar kopieën van je diploma’s en verificaties voor toekomstig gebruik.
- Wees transparant en communiceer direct met stichting ZOIZ als je tegen obstakels aanloopt.
Oog voor goede zorg
Het keurmerk is onafhankelijk en gaat niet voor winst in geld. Onze winst is het verbeteren van het zorglandschap, zodat we samen betere zorg kunnen bieden. Daarom ontzorgen we ook met checklists, modelovereenkomsten en advies. We zijn er ook voor jou!